Kabriolet za četiri godišnja doba

Bez autora
Oct 25 2010

Kompozitor Antonio Vivaldi je tako nazvao svoj koncert za violinu i orkestar, Italijani picu, a Nemci su termin „četiri godišnja doba“ upotrebili u marketinške svrhe, odnosno da u tri reči predstave novu „Mercedesovu“ E klasu kabriolet. Da ne bude zabune, ne radi se o modelu koji nije postojao u „Mercedesovoj“ ponudi, već se umesto „CLK kabrio“, kao na prethodne dve generacije, danas koristi jasnija oznaka E kabriolet. Kao i prethodnik „CLK kabrio“, nova E klasa u kabriolet verziji zasnovana je na modifikovanoj platformi C klase, a zadržano je i rešenje sa platnenim krovom. Sad, kada je sve jasnije, trebalo bi reći da su to ujedno i jedine veze između sva automobila, jer je kabriolet E klase stvoren za uživanje 365 dana, odnosno da sezona vožnje sa otvorenim krovom traje celu godinu.

Kabriolet za četiri godišnja dobaKompozitor Antonio Vivaldi je tako nazvao svoj koncert za violinu i orkestar, Italijani picu, a Nemci su termin „četiri godišnja doba“ upotrebili u marketinške svrhe, odnosno da u tri reči predstave novu „Mercedesovu“ E klasu kabriolet.

Da ne bude zabune, ne radi se o modelu koji nije postojao u „Mercedesovoj“ ponudi, već se umesto „CLK kabrio“, kao na prethodne dve generacije, danas koristi jasnija oznaka E kabriolet.

Kao i prethodnik „CLK kabrio“, nova E klasa u kabriolet verziji zasnovana je na modifikovanoj platformi C klase, a zadržano je i rešenje sa platnenim krovom. Sad, kada je sve jasnije, trebalo bi reći da su to ujedno i jedine veze između sva automobila, jer je kabriolet E klase stvoren za uživanje 365 dana, odnosno da sezona vožnje sa otvorenim krovom traje celu godinu.

Nema zime

Poznavajući istoriju i predanost poslu „Mercedesovih“ inženjera nije bilo potrebe da proveravamo da li su vozač i putnici uživali u spuštenom krovu tokom proleća i leta. Međutim, da bismo dokazali da parola „vier jahreszeiten“ („četiri godišnja doba“) nije samo trik sačekali smo jesen u Beogradu i temperaturu ispod 10 stepeni Celzijusa. Za 20 sekundi platneni krov je spakovan u prtljažnik, čija je zapremina tako sa 390 spala na skromnih 300 litara, i borba kabrioleta i čovek sa jedne strane, i hladnog vremena sa druge mogla je da počne.

Vazdušni šal

„Mercedes“ je pored sistema „vazdušni šal“ (airscarf), koji kroz ventilacione otvore na sedištu greje vrat i telo vozača i suvozača, na novoj „E klasi kabriolet“ predstavio i sistem „vazdušna kapa“ (aircap). Sve što je potrebno da uradite je da po spuštanju krova pritisnete dugme za „aircap“ i aktivirate jednu vrstu spojlera na gornjem delu vetrobrana. Spojler, ili zakrilce kako vam više odgovara, odiže gornju ivicu vetrobranskog stakla za 6 centimetara i na taj način preusmerava strujanje hladnog vazduha iznad glava vozača i putnika na zadnjoj klupi. Bez „aircap“-a, vozaču (visina 190 cm) postaće neprijatno pri brzini od 80 km/h, dok će putnici u drugom redu početi da se rukama štite od vetra već pri 60 km/h. Sa aktiviranim sistemom, granica između prijatnog i vetrovitog pomera se za dodatnih 20 km/h. Poštujući ograničenje brzine uverili smo se da vozaču u kabrioletu „E klase“, pri temperaturi od 9,5 stepeni, neće biti hladno čak i u majici sa kratkim rukavima. Naravno, pod uslovom da svoj deo posla odrade „vazdušni šal i kapa“.

Četiri sedišta

Vožnja s podignutim krovom fascinira odličnom zvučnom zaštitom. U kabini je tiho, kao u klasičnoj limuzini i onda ne čudi zbog čega su u „Mercedesu“ odlučili da ostanu verni platnu. Važno je i reći da krov može da se spušta i podiže u pokretu, do brzine od 40 km/h, što je idealno u gradskoj vožnji kada lako možete da se „zaglavite“ iza autobusa ili kamiona koji ispuštaju crni dim. E klasa kabriolet može da se pohvali sa četiri odvojena sedišta, kako bi svi putnici maksimalno uživali u vožnji. Na sedištima pozadi ima dovoljno mesta za dve osobe, ali povoljan utisak kvari prtljažnik koji je žrtvovan.

Udobnost na prvom mestu

Testirani „E 250 CDI“ u vožnji se predstavio kao udobna i ekonomična krstarica, a ne kao sportista i pored 204 KS i 500 Nm obrtnog momenta. Jednostavno, četvorocilindrični dizelaš (2.143 kubika) u kombinaciji sa petostepenim automatskim menjačem sve karte baca na komfor. Istina, pored ručice menjača postoji dugme za ekonomičan (E) i sportski (S) mod, ali u vožnji razlike gotovo da ne mogu da se primete. Početna cena „mercedesa E 250 CDI kabrio“ je 50.000 evra, dok testirani model sa tri A4 strane dodatne opreme košta oko 70.000 evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik