Kompozitor Antonio Vivaldi je tako nazvao svoj koncert za violinu i orkestar, Italijani picu, a Nemci su termin „četiri godišnja doba“ upotrebili u marketinške svrhe, odnosno da u tri reči predstave novu „Mercedesovu“ E klasu kabriolet. Da ne bude zabune, ne radi se o modelu koji nije postojao u „Mercedesovoj“ ponudi, već se umesto „CLK kabrio“, kao na prethodne dve generacije, danas koristi jasnija oznaka E kabriolet. Kao i prethodnik „CLK kabrio“, nova E klasa u kabriolet verziji zasnovana je na modifikovanoj platformi C klase, a zadržano je i rešenje sa platnenim krovom. Sad, kada je sve jasnije, trebalo bi reći da su to ujedno i jedine veze između sva automobila, jer je kabriolet E klase stvoren za uživanje 365 dana, odnosno da sezona vožnje sa otvorenim krovom traje celu godinu.
Kompozitor Antonio Vivaldi je tako nazvao svoj koncert za violinu i orkestar, Italijani picu, a Nemci su termin „četiri godišnja doba“ upotrebili u marketinške svrhe, odnosno da u tri reči predstave novu „Mercedesovu“ E klasu kabriolet.
Da ne bude zabune, ne radi se o modelu koji nije postojao u „Mercedesovoj“ ponudi, već se umesto „CLK kabrio“, kao na prethodne dve generacije, danas koristi jasnija oznaka E kabriolet.
Kao i prethodnik „CLK kabrio“, nova E klasa u kabriolet verziji zasnovana je na modifikovanoj platformi C klase, a zadržano je i rešenje sa platnenim krovom. Sad, kada je sve jasnije, trebalo bi reći da su to ujedno i jedine veze između sva automobila, jer je kabriolet E klase stvoren za uživanje 365 dana, odnosno da sezona vožnje sa otvorenim krovom traje celu godinu.
Nema zime
Poznavajući istoriju i predanost poslu „Mercedesovih“ inženjera nije bilo potrebe da proveravamo da li su vozač i putnici uživali u spuštenom krovu tokom proleća i leta. Međutim, da bismo dokazali da parola „vier jahreszeiten“ („četiri godišnja doba“) nije samo trik sačekali smo jesen u Beogradu i temperaturu ispod 10 stepeni Celzijusa. Za 20 sekundi platneni krov je spakovan u prtljažnik, čija je zapremina tako sa 390 spala na skromnih 300 litara, i borba kabrioleta i čovek sa jedne strane, i hladnog vremena sa druge mogla je da počne.
Vazdušni šal
„Mercedes“ je pored sistema „vazdušni šal“ (airscarf), koji kroz ventilacione otvore na sedištu greje vrat i telo vozača i suvozača, na novoj „E klasi kabriolet“ predstavio i sistem „vazdušna kapa“ (aircap). Sve što je potrebno da uradite je da po spuštanju krova pritisnete dugme za „aircap“ i aktivirate jednu vrstu spojlera na gornjem delu vetrobrana. Spojler, ili zakrilce kako vam više odgovara, odiže gornju ivicu vetrobranskog stakla za 6 centimetara i na taj način preusmerava strujanje hladnog vazduha iznad glava vozača i putnika na zadnjoj klupi. Bez „aircap“-a, vozaču (visina 190 cm) postaće neprijatno pri brzini od 80 km/h, dok će putnici u drugom redu početi da se rukama štite od vetra već pri 60 km/h. Sa aktiviranim sistemom, granica između prijatnog i vetrovitog pomera se za dodatnih 20 km/h. Poštujući ograničenje brzine uverili smo se da vozaču u kabrioletu „E klase“, pri temperaturi od 9,5 stepeni, neće biti hladno čak i u majici sa kratkim rukavima. Naravno, pod uslovom da svoj deo posla odrade „vazdušni šal i kapa“.
Četiri sedišta
Vožnja s podignutim krovom fascinira odličnom zvučnom zaštitom. U kabini je tiho, kao u klasičnoj limuzini i onda ne čudi zbog čega su u „Mercedesu“ odlučili da ostanu verni platnu. Važno je i reći da krov može da se spušta i podiže u pokretu, do brzine od 40 km/h, što je idealno u gradskoj vožnji kada lako možete da se „zaglavite“ iza autobusa ili kamiona koji ispuštaju crni dim. E klasa kabriolet može da se pohvali sa četiri odvojena sedišta, kako bi svi putnici maksimalno uživali u vožnji. Na sedištima pozadi ima dovoljno mesta za dve osobe, ali povoljan utisak kvari prtljažnik koji je žrtvovan.
Udobnost na prvom mestu
Testirani „E 250 CDI“ u vožnji se predstavio kao udobna i ekonomična krstarica, a ne kao sportista i pored 204 KS i 500 Nm obrtnog momenta. Jednostavno, četvorocilindrični dizelaš (2.143 kubika) u kombinaciji sa petostepenim automatskim menjačem sve karte baca na komfor. Istina, pored ručice menjača postoji dugme za ekonomičan (E) i sportski (S) mod, ali u vožnji razlike gotovo da ne mogu da se primete. Početna cena „mercedesa E 250 CDI kabrio“ je 50.000 evra, dok testirani model sa tri A4 strane dodatne opreme košta oko 70.000 evra.